Saturday, June 24, 2006

sikitnye HOUR aku

jadual kerja untuk minggu hadapan sudah siap tapi tak publish lagi. aku tgk pun kat office. sedih aku tgk jadual aku. HOUR sikit sangat. orang lain boleh dapat keje 6-7 jam tapi aku hanya 4 jam sahaja. kenapa? teruk ke kerja aku? aku tak boleh buat kerje ke? nampaknya orang masih tak percayakan aku untuk buat kerja. sebab tu lah aku dapat hour sikit. memang kecik hati aku sebab selama aku bekerja aku tak de nak curi tulang @ mengular. aku dibayar untuk buat kerja. jadi aku akan buat kerja yang sepatutnya. apa aku dapat dengan hour 4 jam tu? nak bayar sewa rumah pun tak lepas.
apapun aku berterima kasih kepada rakan2 sekerja aku yang memujuk aku. kerana terlalu sedih, aku menangis di kitchen. mereka cuba menerangkan keadaan yang sebenarnya. jadual yang dibuat itu hanya sementara untuk ditunjukkan kepada pihak atasan. maklumlah nak cut cost. (tapi, dah tentu jadual itu yang akan digunakan, takkan la manager nak buat kerja banyak kali. banyak lagi keje lain yang diaorang nak buat).

No comments: