Monday, June 05, 2006

Berani buat berani tanggung

dalam tempoh seminggu ini, kepala ku kusut. memikirkan masalah yang datang daripada diriku sendiri. tu la... orang cakap, "berani buat berani tanggung". jadinya, aku yang buat masalah, aku la yang kena selesaikan sendiri. dalam tempoh seminggu ini aku melarikan diri daripada family aku, lebih-lebih kali emakku. sudah berpuluh2 panggilan dari emakku tidak ku jawab.
memang salah aku sebab tidak bercakap benar dengan emakku. masalah ini sebenarnya boleh settle secara diam2. tapi bila alang dah bocorkan rahsia ni. tu yang kusut jadinya. geram aku dibuatnya. tak boleh simpan rahsia kerajaan betul. kecoh satu dunia. kesian kat mak. susah hati orang tua tu dibuatnya.

aku tak berani nak bercakap dengan mak. aku juga buat keputusan yang aku takkan balik ke rumah selagi aku tak langsaikan semua duit yang aku pinjam dari mak.
"emak, anakmak tak bermaksud pun nak menipu mak. anakmak cuma tak nak susahkan hati mak dan tak sanggup nak dengar leteran mak. sebab itu la anakmak taknak angkat bila mak call. nanti bila anakmak dah sedia nak bercakap dengan mak. anakmak akan call mak balik."

No comments: