Thursday, February 22, 2007

aku dan W**

setelah sekian lama tak berhubung dengan W** akhirnya bertemu jua dia alam maya. aku dan W** chat di YM. gembira bukan kepalang bila nampak dia online. aku tak pernah buang dia. aku akan ingat dia sebagai sahabat aku. terlalu banyak perkara yang dibicarakan. katanya, dia tak ada tempat untuk meluahkan masalahnya. aku katakan padanya, aku sedia mendengar kalau dia mahu. dia minta maaf pada aku sebab sengaja buat aku benci pada dirinya supaya aku tak berkawan dengannya lagi. tapi semua itu tak mampu untuk mencapai niatnya. aku bukan seorang yang mudah untuk membenci orang. buat lah apa sahaja untuk aku membencinya. tapi itu takkan terjadi kerana aku akan hanya ingat perkara2 baik yang pernah dilakukannya. sebab perkara2 itu ada ikhlas darinya. tapi perkara2 bodoh itu bukanlah dirinya.aku sangat senang berkawan dengan W**. cuma aku kesal dengan perbuatan teman wanitanya yang tidak berpendidikan dan berfikiran sempit itu. katanya lagi, dia tidak banyak kawan perempuan yang rapat dengannya, hanya ada 2 orang, kawan sekolahnya dan juga aku. terharu aku apabila mendengarnya.
terdetik juga dihati aku untuk menghubunginya. bukannya takut, tapi aku tak nak menyusahkan dia kerana aku pasti akan timbul pergaduhan antara dia dan teman wanitanya. aku tak faham betul dengan perempuan itu. aku dah rapat dengan W** sejak sebelum mereka couple lagi. alih2 bila dah couple, perempuan tu tak kasi pula W** berkawan dengan aku. what a narrow minded person???
lama juga kitaorang berborak dan bertukar2 cerita. berbicara pasal masalah dia dengan perempuan itu, kehidupan aku kini dan juga kisah perpisahan aku dan DIA. kesian dengan w** sebab dapat wanita macam perempuan itu. W** ada menyatakan bahawa dia mahu berjumpa dengan aku, cuma tunggu masa yang sesuai.cuma YM sahajalah tempat yang selamat untuk kitaorang berhubung.

No comments: