Wednesday, February 21, 2007

aku, thesis, kerja, DIA

alhamdulillah, dengan izinNYA aku dapat jalani hidup seperti biasa. minggu lalu aku tak berapa sehat. 2 kali aku ambil MC. tapi sekarang keadaan aku bertambah baik dan bertambah sibuk. biarkan kesibukan menenggelamkan perkara2 yang tak ingin aku ingati. masa aku hanya untuk kerja dan thesis. ah, thesis... memang menggerunkan aku. sudah ke penghujung bulan 2. tapi development masih belum bermula. report... progress terlalu perlahan tapi sekarang aku cuba untuk push diri
aku supaya beri tumpuan kepada thesis. mak selalu call, suruh aku balik. tapi, betul2 aku tiada peluang untuk itu. kesian kat mak. anakmak pun rindu kat mak. kalau cuti pun, masa itu adalah masa untuk aku ke kelas thesis. tertekan? sikit pun aku tak tertekan dengan keadaan ini dan aku rasa selesa.

KERJA.... belajar belum habis lagi. tapi sudah ada kerja yang menunggu. cuma tunggu jawapan dari aku. semalam area manager memberi tawaran kerja sebagai shift manager dalam restaurant untuk bulan 4 ini. dia sudah plan untuk aku. dia tak boleh terus naikkan aku kepada assistant manager walaupun jika ikutkan kelayakan, aku layak untuk jawatan itu. tapi aku akan dinaikkan kepada assistant manager selepas 3 bulan aku bekerja sebagai shift manager? dia suruh aku beri jawapan bulan 4 ini selepas aku habis pengajian aku. nak atau tidak? susah nak jawab tu. bekerja direstaurant bukanlah kerja impian aku. kene pakai uniform, cuti pada hari biasa. orang lain cuti, aku kerja, orang kerja, aku cuti. tambahan pula, lari jauh dari bidang pengajian aku. tak berkait langsung. susah2 aku belajar sampai pecah kepala. tiba2 kerja di restaurant. tak berbaloi. tapi aku kene ingat... kerja bukan senang nak dapat sekarang ni. so, fikir apa lagi? just grab the opportunity that has come right?

DIA tidak pernah aku lupakan. sikit pun tak terlintas difikiran aku untuk melupakannya walaupun kawan2 menyuruh aku untuk melupakannnya. memang sakit dengan apa yang ditinggalkannya. tapi tidak mampu memadam memori indah antara aku dan DIA. mungkin baginya tiada apa antara aku dan dia. tapi bagi aku, semua yang berlaku antara aku dan DIA adalah perkara yang indah sejak aku mula sedar yang aku sukakan DIA. aku cuba untuk beri ruang pada dirinya. cuba untuk tidak tutupkan pintu hati aku kepada mana2 lelaki. tapi bukanlah mudah untuk aku beri hati aku pada lelaki. antara aku dan DIA, biar jodoh yang menentukannya.

********************************
Anuar Zain - Perpisahan

Ku mengerti perpisahan ini
Bukan kerana kau membenci
Tapi kasih yang pernah ku beri
Tiada lagi bersama

Sering, kala aku terlihatkan mu
Impian nan indah bersulam bahagia

Ku harungi hari demi hari
Bersama wajah tak mungkin akan kembali
Tapi hati masih tak terima
Ditinggalkan sengsara

Keraguan ini bukanlah padamu
Perasaan hati masih rindu
Kekalutan ini hanyalah untukku
Tercari-cari bayanganmu
Tak sanggup aku kehilangan
Kehilanganmu…
Masih tercari-cari…

Keraguan ini bukanlah padamu
Masih tercari-cari bayanganmu
Tak sanggup aku kehilanganmu


mungkin juga dia sudah tetap dengan pendirian dan keputusannya. mungkin aku masih belum menerima kenyataan ini kerana aku tak sanggup kehilangannya. hati ini masih rindu dan sayang. jauh di sudut hati ini masih mengharapkannya. itu tak mampu aku nafikannya.

No comments: