Thursday, May 25, 2006

Aku perlukan kepastian itu.

bukan aku mahu memaksanya, tetapi diri ini perlukan kepastian. bukan tidak boleh menunggu, tapi sampai bilakah harus aku menunggu?. sesungguhnya diri ini sangat sayang padanya, tapi adakah dia juga menyayangi diri aku. apakah anggapan dia kepadaku?
kelmarin, Dia bermain teka-teki denganku, ingin memperkenalkan aku dengan seseorang. tapi siapakah gerangannnya? dia membuatkan aku tertanya2 lagi. sudahlah teka-teki pertama masih belum dijawabnya. ditambahnya lagi dengan teka-teki yang lain.
semalam pula, terlalu murah nilai airmataku. jatuh berlinangan tanpa henti. kecil hati dengan tindakannya. takkanlah suara aku pun dia tak kenal? boleh pula sebut nama perempuan lain. aku sedar siapa diri aku padanya. dan aku tak berhak untuk bertanya siapakah perempuan yang disebutnya itu. tapi ketahuilah, betapa kecilnya hati ini, bila diri ini tidak dikenali. terasa diri ini tidak penting buatnya. aku cuma mampu memujuk diriku sendiri, "mungkin dia tidak sengaja...".

leraikanlah segala teka-teki ini....


No comments: