Wednesday, May 10, 2006

Selamat Hari Lahir, Sahabat lamaku...

10th May, Selamat Hari Lahir untuk Sahabat yang pernah baik denganku satu masa dahulu . teringin nak call dia, nak cakap dengan dia, ucapkan selamat dan mungkin lebih dari itu. dan kalau bole nak baik macam dulu. tapi itu tak mungkin akan berlaku. biarkan lah dia dengan dunianya. dan aku bersama duniaku. kisah sue dengan "J**" sudah lama berlalu. dan hanya kenangan yang masih hidup bersamaku. dan akan terus hidup dalam kenangan ini. saat-saat manis itu tak akan aku lupakan. bermula dengan detik perkenalan hingga keakhirnya, masih segar dalam ingatan. tak mampu untuk aku ceritakannya disini kerna tak tahu bagaimana untuk diceritakan. yang pasti terlalu banyak perkara pertama kali yang berlalu dalam hidupku dalam tempoh aku bersahabat dengannya. terima kasih atas persahabatan itu...aku harap kau akan bahagia bersama insan tersayang. oh ya, dalam tarikh yang sama juga adalah hari lahir Afiz, kawan yang baik dengan aku sejak akhir2 ini. kisah aku dengan afiz baru bermula dan juga akan berakhir sepertimana aku dengan "J**". Tapi seseorang pernah beritahu aku. sepanjang persahabatan aku dengan "J**", "pernah kah aku menghargainya?, pernahkah aku pergi kepadanya? mencoba mendekatinya?" aku terdiam memikirkannya. memang benar apa yang dikatakannya. salah aku kerna tak menghargai persahabatan yang sedia terjalin. ditambahnya pula, "kita tak pernah nampak apa yang ada dihadapan kita lalu dibiarkan begitu sahaja tapi pabila ia sudah pergi meninggalkan kita baru la kita mencari-carinya semula". Tapi aku sudah terlambat untuk semua itu...

Dan...
Dan bila esok, Datang kembali
Seperti sediakala dimana kau bisa bercanda
Dan...
Perlahan kaupun, lupakan aku
Mimpi burukmu dimana t'lah kutancapkan duri tajam
Kaupun menangis,menangis sedih
Maafkan aku...
Dan...
Bukan maksudku, Bukan inginku
Melukaimu sadarkah kau disini pun kuterluka
Melupakanmu,menampikkanmu
Maafkan aku...
Lupakanlah saja diriku
bila itu bisa membuatmu
Kembali bersinar dan berpijar seperti dulu kala
Caci maki saja diriku bila itu bisa membuatmu
Kembali bersinar dan berpijar seperti dulu kala

::Sheila on 7 - DAN::

No comments: