Sunday, May 07, 2006

DIA pengganti???

Afiz, insan yang baru muncul dalam hidup aku. perkenalan aku dengannya masih baru lagi. perkenalan bermula di chat room dan kini kami sudah bersua muka. hari ini adalah perjumpaan kali kedua. keluar bersamanya hari ini mengingatkan aku kepada kawan yang baik dengan aku suatu masa dahulu, insan yang sentiasa aku rindui, "J**". aku sangat senang keluar bersamanya, pandai mengambil hati dan sangat 'sweet' orangnya. macam "J**" jugak. semalaman berchatting dengannya, terasa bahagia hati ini. namun masih terlalu awal untuk aku membuat penilaian terhadapnya. mungkin dia juga seperti insan-insan lain yang pernah singgah sementara dalam hidup aku. memberi kegembiraan dan harapan, dan kemudian melangkah pergi dari hidup ini. yang ditinggalkan hanya kenangan dan kekecewaan. aku berharap, afiz adalah seperti mana aku kenal akannya ketika berchatting, pegang pada kata2nya. Andainya dia hadir kerana menggantikan insan yg pergi dari hidup aku, yang aku rindui, akan aku jaga jalinan persahabatan ini. dan... aku tak akan ulangi kesilapan yang sama, yang pernah aku lakukan sehingga memusnahkan perhubungan yang sangat bahagia itu.

No comments: